Daj dziecku radość :)

piątek, 17 kwietnia 2015

Kowalska kucharzy: Pomarańczowe Frytki.

Bataty, bataty, nie raz o nich słyszałam, Ty pewnie też. Jako, że biedronka wprowadziła do swojej oferty owe warzywo, postanowiłam je kupić i wypróbować co to za cudo. Ceny dokładnie nie pamiętam, 6,99 zł, bądź 9,99 zł za kilo - nie mam pamięci do liczb, sorry.

Z zewnątrz bardzo podobne do zwykłego ziemniaka. W środku pomarańczowe! W smaku... słodkie. Często właśnie nazywane są słodkimi ziemniakami. 


Są uważane za jedne z najbardziej odżywczych warzyw. Mają niski indeks glikemiczny, przez co są polecane w dietach odchudzających - szał! :D Zawierają bardzo dużo witaminy A - witaminy młodości! Także teges, nie chcemy być stare i pomarszczone to jedzmy bataty ;) Polecane są dla astmatyków, więc nie ma batata, tfu! bata, muszę je jeść ;-) !

Wykopałam z internetu przepis na frytki! O tak! Frytki jak najbardziej :) Ale jak mogą smakować słodkie frytki? Raz kozie śmierć - robię! Przygotowanie zajęło mi niewiele czasu. Obrałam bataty, umyłam, pokroiłam w słupki. Wrzuciłam wsio do miski, podlałam dwoma łyżkami oliwy z oliwek, wsypałam przyprawy: sól + rozmaryn + odrobinka pieprzu. Nie każdy lubi rozmaryn - zamiast tego można dać ostrą czerwoną paprykę, czy tylko sól. Wymieszałam. Nastawiłam piekarnik na 220 stopni. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia, wyłożyłam na nią moje frytasy. 3 ząbki czosnku rozgniotłam nożem (nie ściągałam skorupek) i również położyłam na blasze. Kiedy piekarnik się nagrzał, włożyłam do niego wsio na około 25 minut. Trzeba obserwować fryty żeby się nie przypiekły. Wiadomo każdy piekarnik rządzi się swoimi prawami, u jednego będzie szybciej, u drugiego później ;-) Dlatego, kiedy widziałam, że frytki zaczynają się rumienić, wyciągnęłam jedną, żeby spróbować, czy są już dobre. Zapach jaki roznosił się po domu... mmm, bajka!






Kiedy sięgnęłam po pierwszą frytkę.. hmm, dziwny smak, w sumie może nie dziwny, ale słodka frytka w obstawie rozmarynu zaskoczyła mnie smakiem - ale SMAKOWAŁO! Maks wciągnął też kilka, ale rozmaryn sobie ściągał paluszkami. Następnym razem kiedy dopadnę w biedrze bataty, to zrobię je tylko z solą i czosnkiem wyłożonym na blaszce, a do tego zrobię sos tzatziki, albo czosnkowy :) 



Jeśli lubisz eksperymenty w kuchni, spróbuj pokombinować z batatami :)!

Smacznego !



4 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam :) będę na nie polować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj :) Można z nimi kombinować na różne sposoby, jak kto lubi. Pozdrawiam ;*

      Usuń
  2. o super, zawsze obok nich przechodzę i zastanawiam się czy kupić. mieszkam w UK i tutaj są znane jako sweet potatoes,stąd moje uprzedzenia bo niby słodkie. Dziękuję bardzo za rzeczową recenzję, teraz na pewno kupię i sama przetestuje :-) coś innego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoją opinię!